Connect with us

GÜNDEM

Rabıta Nedir? Rabıta Şirk mi?

Rabıta Nedir? Rabıta Şirk mi?

Rabıta Nedir? Rabıta Şirk mi?: Ehli tarikat olanların genel olarak tarikat liderlerine bağlandıkları düşünceleri ile ritüel aşamada yaptıkları rabıta isim kökeni Rat ile başlamakla birlikte bağlanmak anlamına gelir.

Rabıtanın ıstılah manası ise: Genel olarak tarikatçıların, radikal İslamcı ve ihvancıların kullandığı anlam şu şekildedir. Mürşidi kamile Allah c.c aynası olarak bağlanması demektir.

Rabıta ilk olarak ortaya atan tarikatçı ise Hâlid Bağdâdî isimli kişidir.

Kuran’ı Kerim’de Rabıta var mı?

Rabıta Kuran’ı kerimde geçmez. ıstılah manası ile geçmediği bilinmektedir. Mekke döneminde müşrikler Allah’a aracı olarak PUTA tapmışlardır, Müşriklerin ‘de o dönem ritüellerine benzediği bilinmektedir rabıtanın.

Müşrik ne demektir: Allah’a inanın fakat ortak koşan anlamındadır.

Allah kendi ile kulu arasında asla aracı kabul etmez.

Müşriklerin ve Ehli tarikatçıların denildiğine bakıldığın ‘da Kuran’da geçtiğine dair delil olarak Ali imran suresi 200 ayet ve enfal suresi 60. ayeti gösterdikleri bilinmektedir, Bu ayetlerde geçen Rat veya rabıta değil. ribatdır.

Ribat ne demek: Ribat nöbet tutmak anlamı taşır..

Enfal suresin ‘de olan ise cihat için atlara hazırlığı ehli tarikatçılar ve müşriklerin geneli rabıta olarak yorumlamıştır. Kökene bakıldığında bu durum mümkün değildir. Surenin inişi ve sonrasında Rabıta yapan kişi görülmemiş, hadis ile Hz. Muhammed s.a.v bu şekilde bir yorumu da olmamıştır.

Âl-i İmrân Suresi – 200 ayetinde ise nöbet tutmak anlamı olarak bilinir. Hz. Osman r.a bu konuda hadisi vardır. Hadiste nöbet utmanın önemi olduğunu anlatılmıştır ayet ve hadis ile delil olmuştur.

Kehf Suresi’nde olan konu ise Allah’ın Ashâb-ı Kehf’e oldu destekten ibaret olmasına rağmen, ehli tarikatçılar ve müşrikler konu hakkında bu ayetten rabıta yapılabilir anlamış çıkarmıştır.  Bu şirktir.

Rabıta şeyhi düşünmedir, Allah oysa ondan başkasının yardım istenmemesi konusunda kullarını defalarca uyarmıştır.

İsmailağ cemaati hocalarından olan Cübbeli Ahmet kendi kitabında Tarikat-ı Aliyye’de Rabıta-ı Celiyye 41. sayfasında Şeyhini Mevla Teâlâ’nın aynası olarak kabul eden mürit  o aynada Mevla Teâlâ görür gibi olmaya çalışır.

Şeyhinin iki kaşının arasında olan yer orada hakkı görür gibi olur demiştir.

Ehli tarikatçıların rabıta meselesi ise Budizm’den esinlenerek ehli tarikatçıların ritüelleri arasına girmiştir.

Budizm ‘de iki kaşın arası çakra bölgesidir.

Allah dışında bir varlığı düşünmek ona ibadet emek şirk.

Rabıta Kuran’da ve sahih hadislerinde asla yoktur, Sünnet olarak kabul edilmez.

Babakuş

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir